сряда, 2 декември 2015 г.

ГЛУПАВИ ВЪПРОСИ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ

Автор: Gary Gerber OD


Dr. Gerber е президент на Power Practice - компания, която предлага доказани и всеобхватни системи за изграждане на конкурентна и печеливша практика. Можете да се свържете с него на www.PowerPractice.com и да го следвате в Twitter@PowerYourDream.

Статията е публикувана в Contact Lens Spectrum vol 30, Issue: September 2015, page 42. Можете да я прочетете в оригинал тук:


     Скоро прибирах мой близък от хирургичен център след лека елективна хирургична процедура. Съпроводиха ме до реанимацията и понеже пациентът още се възстановяваше от анестезията, медицинската сестра ме попита: "Ако Ви обясня инструкциите за постоперативното възстановяване, бихте ли могли да ги предадете на пациента, след като се приберете вкъщи?" Аз казах: "Разбира се."
     Тогава ми връчиха копие на копие на копието на нещо, чиито оригинал сигурно беше написан на пишеща машина "Smith Corona" (за по-младите - проверете в Google). Сестрата добави: "Страница първа съдържа всички забрани в постоперативната диета за първите 5 дни. На втората страница са споменати разрешените нива на физическа активност. На последната страница са всички медицински инструкции. Имате ли въпроси?" Набързо сканирах с поглед информацията, която изглеждаше ясна и конкретна и отговорих: "Нямам въпроси. Изглежда ясно."
     Когато се прибрах и я прочетох в детайли, въпросите се появиха. Дали можех да замествам определени храни с други? По каква причина някои от храните бяха отбелязани като "леки храни"? Не исках да звъня в офиса, за да не бъда сметнат за глупав, особено след като вече бях казал :"Очевидно е." Реших, че може би не е чак толкова важно и включих "леките" храни.

 

Хора, които за първи път носят контактни лещи

     Тази случка насочи мислите ми към практиката, която управлявам и по-специално към изследване на проблемите, с които се сблъсква клиентът/пациентът, който за първи път използва контактни лещи. Представям Ви пет точки, върху които си заслужава да помислим;

1. Представянето има значение. Живеем в 2015 г. Копия на копията са неприемливи. А за някои практики дори хартиените носители вече изглеждат като анахронизъм.

2. Персонализирана информация: без значение дали давате инструкции относно разтворите за почистване и поддръжка, режимът на носене и подмяна или кога да е следващата ви среща за преглед, подходът, който би трябвало да възприемете е "лично отношение" към клиента. 
     Ако от някъде той може да получи точно същия лист с информация, същия e-mail или бива насочен към един и същ уеб сайт за информация (дори ако е много професионален и съдържа клинично проверена и актуална информация, тогава личното отношение е това, което прави практиката Ви различна.

3. Мотивирайте персонала си да направи допълнително усилие. Какво е "лично отношение"? Дайте следната задача на служителите си: нека направят нещо повече от това просто да попитат: "Имате ли въпроси?". Вместо това да преминат през всички важни точки: "Имате ли въпроси относно това как да се грижите за контактните лещи?", "Разбирате ли защо не трябва да промивате лещите си с вода?" (Вижте http://kontaktnileshti.blogspot.bg/2015/10/blog-post_31.html ) и т.н.
     
Това помага да бъде избегната обичайната липса на лично отношение, когато обяснявате информацията чрез предварително принтиран информационен материал и окуражава пациента да задава въпроси.
     Също така си заслужава да обмислите материалите, които предоставяте на клиента да съдържат персонална информация като неговото име, видът, параметрите и диоптричните сили на неговите лещи, инструкции за грижа за лещите и допълнителна информация. Въпреки, че това също ще е напечатано върху хартиен плик например, който ще съдържа материалите, показва, че сте отделили време и внимание, за да го създадете лично за този клиент.

4. Предоставяйте отговори, без да чакате въпроси! Не оставяйте пациентите да предполагат, както в случая със следоперативната диета на моя близък. Ако не им кажете, че разтворът за почистване и дезинфекция А е различен от разтвора Б, то те ще ги заменят и заместват, както аз направих с "леките " храни. (Все пак се обадих, за да попитам доктора дали е приемливо.)

5. Всеки въпрос е важен. Никога не подхождайте с ирония и не се отнасяйте снизходително (директно или индиректно) към пациенти, които питат, независимо колко "глупави" считате, че са въпросите им. Дори пациентът да попита: "Има ли значение какъв цвят ще е контейнерът, е който съхранявам лещите?"
     Като очен специалист не мога да се сетя дори за една причина цветът на контейнера да е чак толкова важен. Но за микробиолог, който проучва растежа на организми, живеещи в дълбините на океана и светещи в мрака, това може да бъде съвсем логичен въпрос.

‪#‎Моитеконтактнилещи‬

Няма коментари:

Публикуване на коментар